read this ♥

bila aku takdak kerja , bila tangan mula menaip , bila hati start feeling . tercipta lah blog nie :) thanks sebab jenguk . tak suka , sila belahhh ! me love you ♥

Wednesday 6 June 2012

♥ LOVE IS CINTA ♥


 (: MUKADIMAH :)
SARANGHAE ~ WO AI NI ~ I LOVE YOU ~ AKU CINTA PADAMU

jika yang mencantikkan lukisan itu warna .
maka yang mencantikkan kehidupan itu cinta

bagi aku cinta tiada definisi . cinta ada kebaikan dan keburukan . cinta bukan membuatkan kita lemah tapi cinta lah yang menguatkan kita . cinta sering dikaitkan dengan kekasih . SEDANGKAN

 (: CINTA  hamba kepada tuhannya
 (: CINTA ibu kepada anaknya
 (: CINTA anak kepada ibunya
 (: CINTA seseorang kepada saudaranya
 (: CINTA suami kepada isterinya

cinta juga sering dikaitkan dengan patah hati , cinta pandang pertama , cinta jarak jauh dan pemain cinta . namun kemanisan dan kepahitan cinta terletak pada tangan orang yang menjalani cinta ..

macam mana pulak cinta aku ? HAHA :D bagi aku cinta itu cukup pada kesederhanaan . sederhana dalam semua jenis cinta .

hari nie aku nak share kat korang something tentang cinta . korang baca lah ayat2 cinta kat bawah nie dan fahamilah maksud di sebaliknya ..

cinta pertama ialah kenangan .
cinta kedua ialah pengajaran .
 cinta yang seterusnya ialah satu keperluan kerana hidup tanpa cinta bagaikann minuman tanpa perasa .
lantaran itu , bajailah cinta yang dianugerahkan itu sebaik-baiknya agar ia terus mekar dan segar sepanjang musim ..

cinta itu membuatkan kamu gembira walaupun ia melukakan . cinta itu akan istimewa seandainya diserahkan kepada insan yang menghargai . namun jangan pula kamu buangkan rasa cinta itu kerana ia lukisan hati yang paling indah


usah gembira pada kelahiran cinta pertama . usahlah menangis sekiranya gagal dalam cinta kerana kegagalan itu mengajar kita untuk memahami cinta ..

  setiap pertemuan pasti akan berpisah . namun jangan dikesali pertemuan itu kerana setiap pertemuan pasti akan ada kenangan terindah yang mampu mengalirkan air mata kerinduan

tu pandangan aku mengenai cinta . cinta yang abadi ialah cinta kepada sang pencipta .


P/S : aku taktau pasaipa aku tangkap cintan sangat nie :/









sudah baca , harap like dan follow . jangan lupa tinggalkan footprint di chatbox

0 comments:

Post a Comment

pilih nyawa atau komen ?
komen ? bagus ♥